Tänään on RistipistoHassutuksen viimeinen päivä, viisitoista työtä on onnellisesti saanut alkunsa.

Kolmantenatoista työnä aloitin pistelemään Sarilta saamaani joulukorttia. Sitä oli niin mukava tehdä, että en olisi millään malttanut lopettaa. Tykkäsin mallista, langasta ja kankaasta.  Malli on Couleur d`Etoilen, lanka DMC:n liukuvärjättyä punaista ja kangas jotain jännää pellavaa:

 

 

Sittenpäs seurasi lisää jouluaihetta, Srinityn joulukalenterista avattu, tämäkin oikein mieluinen ja lanka sama kuin edellä:

 

 

Viimeisin aloitus olikin sitten  kinkkisin. Olin suunnitellut tekeväni erään Halloween-aiheen viimeisenä, mutta oli pakko luovuttaa. Varaamani tumma kangas oli näet niin tiheää, etten saanut minkäänlaista selkoa, mihin olisi pitänyt pistää. Niinpäs säästän sen tekemisen suosiolla kesään. Vaan eipäs ollut varasuunnitelmakaan mikään helppo nakki, pitäisi uskoa, että tällä näkökyvyllä ja valaistuksella (oliskohan luonnonvalolampusta mitään apua?) pitäisi pysytellä korkeintaan 28 count kankaissa... Tästä aloitetusta työstä ei  enempää heru tietoja, koska tämä on ehkä merkinnällä "salainen":

 

 

Tämä Hassutus on ollut tosi hieno juttu, kiitos Minnalle! Arvatkaas, montako (ostettua) mallia minulle jäi aloittamatta? Kaksi! Eikä olisi jäänyt kuin yksi, jos tämän aamuinen ei olisi osoittautunut niin vaikeaksi. Minä olen niin aloittelija tässä ristipistoilussa, että varastoa ei ole ennättänyt kertymään. Jos minulla ei olisi ollut omaa Haltijatar-kummia, jolta sain monta mallia lainaan ja joka möi minulle joutavia kankaitaan, en varmaankaan olisi voinut osallistua koko juttuun. Monet kiitokset "kummille"!!!!
Ja kiitos kivoista kommenteista Hassutuksen aikana. Hyvää viikonloppua!