Minuapas onnisti mukavasti Kirsin pitämissä arpajaisissa. Nämä tykötarpeet olivat oikein tervetulleita minulle, jolla ei ole vielä kovin paljon ristipistomateriaalia:

 

 

Paketissa oli ohjeita yms. sisältävä cd, ristipistolehtinen ja langat ohjeineen jouluiseen korttiin. Kiitos, kiitos Kirsi!

Ja kuvasta voi nähdä, että krassini kukkivat jo! Niiden piti kyllä olla valkoisia, mutta ovatkin vaaleankeltaisia, ja huomasin tänä aamuna että sieltä oli putkahtanut yksi punainenkin kukka:)

Tälläisen pienen koristetyynyn tein eräälle tyttöselle:

 

 

Tätä oli kiva näpertää. Kissa-aihe on mukaeltuna täältä. Viimeistelin tyynyn Violariumin ohjevinkin mukaan, ja näin ollen tuli minun kerrankin ommeltua siististi!

Epäilyksistäni huolimatta sain valmiiksi tämän ruusukaitaliinan nuorimman pojan rippiäisiin juhannukseksi:

 

 

Liinapaketin tilasin Margarethalta ja se tuli vasta kesäkuun alussa. Olin kuvitellut ruusun olevan paljon pienempi, joten avatessani paketin äimistyin lankanippuja ja kuvion suuruutta. Olin ihan varma etten ennätä pistellä liinaa valmiiksi, mutta aloitin kuitenkin tekemään ja kuinka ollakaan, se valmistui yhdessätoista päivässä (en ole vielä kesälomalla). Silmät oli kyllä välillä ihan ristissä pistojen sijaan ja virheitäkin tuli... Vaan liina on minusta nätti, perinteinen ja varsinkin sitten kaunis, kun laitan maljakon rippiruusuinen tuohon keskelle. 

 

 

Vaikka olin ajatellut, etten aloita ennen rippijuhlia enää mitään ristipistotyötä, en malttanut olla kuitenkaan pitämättä näppejäni erossa eräästä ihanasta "pyykkityöstä".

Toivotan kaikille: